Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Stark premiär för "En clown till kaffet"

Publicerad: 24 januari 2014, 08:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50

En halv miljon tittare bänkade sig framför tv:n för att se premiären av Kanal 5:s nya humorsatsning "En clown till kaffet".


Ämnen i artikeln:

SBS Discovery

I "En clown till kaffet" träffas sex av Sveriges mest kända komiker för att umgås och tolka varandras karaktärer.

Premiären sändes på Kanal 5 i går klockan 21.00 och det blev en stark start för det FLX-producerade programmet.

Totalt sågs premiären av 510 000 tittare vilket gav en rating på 8,0 procent i Kanal 5:s huvudmålgrupp 15-44 år. Tittartidsandelen i samma målgrupp var i sin tur 26,6 procent.

Programmet är inte bara en "solklar slot-vinnare" enligt Kanal 5 utan också den starkaste starten för en ny svensk produktion på kanalen sedan 2010.

– Vi är kort och gott fantastiskt glada, vi har lagt bubblet på kylning. Det här är otroligt roligt, säger Axel Eriksson, programchef för lokalproduktioner på SBS Discovery TV och fortsätter:

– Jag är djupt imponerad av FLX jobb med programmet. "En clown till kaffet" har fått en härlig start som är frukten av ett fantastiskt bra program och en stark lansering.

Kommer tittarsiffrorna hålla i sig?

– Haha, den som visste. Men det hoppas vi så klart på.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

SBS Discovery

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev