Starcom-toppen: "Köpt media helt dött om 5-6 år"

2013-05-21 14:59 Dante Thomsen  

I en ny podcast spår mediebyrån Starcom-toppen Jens Welin en mörk framtid för köpt media.

Jens Welin kom till Starcom redan 1995, har varit nordisk vd i elva år och är idag Europaansvarig för new business inom mediebyråjätten.

I digitalbolaget Leadsius nya podcast spår han nu en mörk utveckling för köpt media.

– Köpt media som vi ser det i dag inom business to business tror jag är helt dött om 5-6 år. Då är jag ändå medieköpare sedan 17 år tillbaka så för mig är en otroligt stor utmaning. Samtidigt tror jag att den här framtiden ger oss större möjligheter än någonsin att vara relevanta och samtidigt få ett mycket bättre affärsresultat för våra kunder, säger Jens Welin i podcasten.

Enligt honom kräver morgondagens kommunikation mer än bara produktinformation.

– Mer och mer måste vi ge folk någonting med nytta. Det räcker inte bara med gammal skåpmat i form av här finns vi och här är våra produkter. Folk söker efter expertis och starka personer. Det ställer högre krav på kommunikationen.

Som exempel tar Jens Welin mässor.

– Mässan där en faktiskt upplevelse där man möter människor. Det tror jag kommer öka medan traditionell printannonsering och fackpress tyvärr kommer stå tillbaka för kanaler där man skapa lite djupare upplevelser och kontakter.

Här kan du lyssna på  podcasten.

Dante Thomsen

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt