torsdag8 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Språkförvirring, massa onboardingmejl och varför-enkät – så jobbar streamingbolagen

Vi har tecknat oss på nio olika streamingtjänster – C More, Discovery Plus, Viaplay, Disney Plus, Amazon Prime Video, Paramount Plus, Apple TV Plus, HBO Max och Netflix – för att se hur kundresan skiljer sig åt.

Publicerad: 5 april 2022, 05:32

Ämnen i artikeln:

Apple TVTema: Digitala prenumerationerDigitala temaveckorCMoreDiscoveryViaplayDisney PlusAmazonParamount plusHBONetflixStreaming

Toppcheferna Joakim Friberg, Sam Ekman och Jens Håkansta på Viaplay, Discovery respektive C More svarar på utmaningarna med att skapa en så bra kundresa som möjligt, svårigheterna och vikten av onboarding.

Under Dagens Medias temavecka om digitala prenumerationer testar vi att både teckna oss för och säga upp renodlade digitala prenumerationer. Totalt går vi igenom 28 olika mediers abonnemang. Prenumerationerna

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev