Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

SPP gör "Så mycket bättre-kampanj"

Publicerad: 25 Oktober 2013, 07:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:58

Pensionsbolaget SPP sponsrar "Så mycket bättre" och lanserar samtidigt en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

M C Saatchi

På lördag har TV4:s program "Så mycket bättre" säsongspremiär. Pensionsbolaget SPP är en av sponsorerna och i samband med programmet lanserar de en ny kampanj.

Filmen är en del av en större digital kampanj som löper under hela programserien. I reklamfilmen får tittarna möta Jon Lyster, sångare i bandet Vindstyrka 12, som väntar på det stora genombrottet. SPP ordnade därför en spelning på en klubb i Göteborg åt musikern.

– Istället för att skapa en traditionell kampanj så valde vi att göra livet så mycket bättre på riktigt för Jon Lyster, en okänd musiktalang i Göteborg, säger Pino Roscigno, marknadschef för SPP i ett pressmeddelande.

Kampanjlåten "Början för nån" har premiär på Spotify i dag.

Arbetsgrupp

Byrå: M&C SAATCHI

Mediabyrå: Starcom

Produktionsbolag film: Acne

Regi: Anders Jedenfors och Torbjörn Martin

Producent: Morgan Röhl och Petur Mogensen

Digital byrå: Creuna

Produktionsbolag digital kampanj: Sticky Beat

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

M C Saatchi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.