Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Spotify släpper första tv-kampanjen i Indien

Publicerad: 3 Juli 2019, 07:13

Över fyra månader har gått sedan Spotifys lansering i Indien – här är den första tv-reklamen.


Ämnen i artikeln:

Spotify

Spotify släpper sin första tv-reklam i Indien i hopp om att locka till sig nya lyssnare på marknaden, skriver The Drum. Det var i början av året som Spotify gjorde entré på den indiska marknaden genom den hyperlokala reklamkampanjen ”There's a playlist for that” för utomhus och digitala medier. 

Tv-kampanjen är baserad på samma tema och frontas av Bollywood-skådisarna Anil Kapoor och Ishaan Khattar. Kampanjen är också den första flerspråkiga reklamfilmen för Spotify då både engelska, hindi, telugu och marathi förekommer. 

Förutom att rulla på tv kommer kampanjen även gå i digitala kanaler och sociala medier. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.