Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Sponsorn gläds åt stök i Big brother-huset

Publicerad: 3 Mars 2011, 12:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Efter första veckans tittarras återvänder nu tittarna – till sponsorns stora glädje.


Ämnen i artikeln:

TV11Big Brother

– Vi är jättenöjda, det har överträffat förväntningarna på både webben och det vanliga tv-tittandet, säger Markus Öhman, vd på 118 800.

Premiäravsnittet sågs av 340 000 tv-tittare. Sedan dess har tittarsiffrorna stadigt minskat.

Inför premiären i TV11 förra veckan hade sponsorn höga förväntningar.

– Vi hoppas att dom knullar mycket i huset så vi får ett högt tittande sa Markus Öhman till dagensmedia.se.

Nu har tittarsifforna börjat stiga - något som glädjer nummerupplysningstjänsten 118 800 som sponsrar "Big brother". Onsdagens program sågs enligt MMS av rekordmånga 230 000 tittare.

Under de senaste dagarna har programmet präglats av mer sex och deltagare som har hoppat av.

– Det har blåst i huset så det ökar ju intresset för tittarna, säger Markus Öhman.

Vilka förhoppningar har ni inför fortsättningen?

– Vi hoppas på mer hett stoff. Ju mer det händer i huset desto fler är det ju som vill titta. Våra förhoppningar är att antalet tittare kommer att öka, säger Markus Öhman.

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

TV11Big Brother

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev