Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Splay one och United screens säljer Youtubes hela annonslager

Både United screens och Splay one blir återförsäljare av Youtubes annonslager.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 26 November 2018, 09:00
Uppdaterad: 26 November 2018, 09:06

Ämnen i artikeln:

Youtube

Med start idag utökar Google sitt samarbete med Splay one och United screens, vilket innebär att nätverken får tillgång till Youtubes hela annonslager. 

Malte Andreasson, vd på United screens, säger att de hittills byggt upp egna nätverk med hjälp av avtal med skilda Youtubers, nu kommer de även kunna sälja räckvidd.

– Vi har fortfarande kvar vårt nuvarande annonserbjudande men nu får vi sälja hela Youtube vilket på tv-språk innebär att vi både har specifics och RBS-produkter. Vi har både premium och räckviddserbjudande. Nu kan vi verkligen ta emot kundernas behov, säger Malte Andreasson, till Dagens Media.  

Vad kommer det här innebära för United screens rent intäktsmässigt?

– Det vågar jag inte svara på, vi har inte hunnit möta marknaden än men vi hoppas att intresset ska vara stort och att många kunder ska köpa en kombination av både premium och detta nya. 

Ämnen i artikeln:

Youtube

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.