Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Splay och United Influencers i Guldtuben-samarbete

Splay och United Influencers samproducerar årets upplaga av Guldtuben, som den här gången sänds live i SVT. Dessutom breddas galan till att täcka in alla sociala medier.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Februari 2018, 09:16
Uppdaterad: 26 Februari 2018, 09:20

Ämnen i artikeln:

SplayUnited InfluencersGuldtuben

Linda Palmgren, vd för United Influencers, och Vigor Sörman, vd på Splay.

Norden största influencer-gala Guldtuben kommer i år att sändas live i SVT den 26 maj.

Inför 5-årsjubileet av galan knyts ett samarbete mellan influencernätverken Splay och United Influencers samt SVT, som innebär att Splay och United Influencers samproducerar galan och även sköter försäljningen av sponsorskap tillsammans.

– Jag kan inte tänka mig en starkare laguppställning. Tillsammans ska vi skapa årets största händelse i sociala medier, säger Splays vd Vigor Sörman i ett pressmeddelande om det nya samarbetet.

Det nya samarbetet innebär också att Guldtuben breddas till att täcka in alla sociala medier. Under galan kommer Sveriges främsta digitala innehållsskapare på plattformar som Youtube, Instagram, Facebook, Snapchat och blogg hyllas och prisas.

Nomineringarna kommer att tas fram av en oberoende jury bestående av framträdande personer i branschen. Därefter är det upp till svenska folket att rösta på sina favoriter, och de influencers som fått flest röster får ta emot Guldtubenstatyetten under direktsändningen på SVT.

Årets upplaga av Guldtuben blir större än någonsin då man byter lokal från Cirkus till Annexet.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.