Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Smartclip och Samsung startar samarbete

Publicerad: 2 April 2013, 12:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Videoannonsföretaget Smartclip har tecknat ett globalt partnerskap med Samsung Electronics för plattformen Samsung Adhub. Avtalet innebär att Smartclip får sälja annonsutrymme på mobila tv-enheter i 19 länder.


Ämnen i artikeln:

SamsungSmartclip

I dag inleds ett partnerskap mellan Smartclip och Samsung Electronics via Samsungs digitala reklamplattform, Samsung Adhub i 19 länder i Nordamerika, Europa, Ryssland och Australien.

– Det är ett stort steg i arbetet med att utveckla vår smart-tv-portfölj, säger My Lundberg, pr-chef på Smartclip Nordics till Dagens media.

Samarbetet ger annonsörer möjlighet att nå ut till "early adopters" lokalt så väl som globalt.

– Svenska säljare säljer svensk reklam till kunderna på den lokala marknaden, medan avtalet är globalt, förklarar My Lundberg.

Tyskägda Smartclip har funnits i Sverige sedan 2010  och är en multiscreen-plattform för video- och varumärkesannonsering för internetanslutna enheter som smartphones, surfplattor, spelkonsoler och smart-tv.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

SamsungSmartclip

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.