Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Skyhöga tv-investeringar kopplat till USA-valet

Publicerad: 25 Februari 2020, 10:32

Foto: Skärmdump från Michael Bloombergs valkampanj under Super Bowl 2020.

Presidentkandidater lägger hundratals miljoner dollar för att nå ut genom tv-reklam.


Ämnen i artikeln:

Amerikanska valet

Reklaminvesteringarna i tv på den amerikanska marknaden når extrema nivåer när miljardären Michael Bloomberg och presidentkandidaten pumpar in pengar i mediekanalen, skriver Adage

Så här långt har 626 miljoner dollar lagts på tv totalt, varav Michael Bloomberg har lagt 333 miljoner dollar. Miljardären och presidentkandidaten Tom Steyer har i sin tur spenderat 157 miljoner dollar på tv-reklam. 

På grund av Michael Bloombergs kraftiga investeringar höjer Kantar/CMAG sin prognos över hur mycket amerikanska valkampanjer kommer att generera totalt, inte bara i tv. Estimatet höjs till 6,5 miljarder, en ökning med 8 procent jämfört med den första prognosen. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Amerikanska valet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.