Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Skärpta krav vid spelreklam kritiseras av branschen: ”Måste stå i proportion mot rätten att marknadsföra”

Publicerad: 15 oktober 2021, 11:48

Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer, är kritisk till regeringens förslag om skärpta krav vid spelreklam.

Foto: Janne Næss

I går var sista dagen att lämna remissvar på finansdepartementets förslag om att strama till spelreklamen ytterligare. Medieaktörer och organisationer som Sveriges Annonsörer är skarpt kritiska mot en hårdare reglering och befarar stora annonstapp. Men Daniel Harre på Spelberoendes riskförbund är tvärtom förvånad att det har dröjt så länge.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerSpelreklamHanna Riberdahl

Den 14 oktober var det sista dagen att lämna in remissvar för finansdepartementets promemoria om att strama åt reglerna kring spelreklam. I korthet handlar förslaget om att gå från

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev