Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Shortcut köper Bond Street

Shortcut Media Group köper en majoritet av Bond Street Film.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Mars 2016, 15:24
Uppdaterad: 30 Mars 2016, 07:33

Ämnen i artikeln:

Bond Street Film

Produktionsbolaget Bond Street Film har producerat reklamfilmer för företag som Vera & John och Folksam, samt trailers för exempelvis C More och storkunden Discovery Networks.

Nu köper Shortcut Media Group en majoritet av aktierna i produktionsbolaget. Bond Street Film kommer att kvarstå under befintligt varumärke och grundarna Lars Bilk och Kaveh Pourshahidi blir kvar som delägare. Duon ansluter även till Shortcut Media Groups ledningsgrupp och styrelse.

– Jag är mycket glad över den här möjligheten. Genom att ta del av Shortcuts bevisat effektiva produktionsresurser, administration och försäljning kan vi fokusera ännu mer på det vi är bäst på - att göra bra film, säger Lars Bilk, vd för Bond Street Film, i ett pressmeddelande.

Bond Street Film omsatte under det brutna räkenskapsåret 2013/2014, vilket är det senaste tillgängliga, drygt 11,6 miljoner kronor och redovisade en rörelseförlust på 250 000 kronor.

Shortcut Media Group består av Shortcut Post, Shortcut Film och Shortcut Graphics. Tillsammans med Bond Street Film får koncernen en omsättning på cirka 34 miljoner kronor.

Ämnen i artikeln:

Bond Street Film

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.