Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Second screen ska smörja sponsorerna

Inför morgondagens säsongspremiär av Let's Dance lanseras "TV4 VIP" – en second screenlösning som ger fansen extra material. Samtidigt får sponsorerna direktkontakt med tittarna.

Helen Preutz


Publicerad: 28 Mars 2013, 10:54
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:49

Ämnen i artikeln:

Lets danceTV4

Inför premiären av Let's dance 2013 lanserar TV4 sin second screen-lösning som ger tittarna extra material genom pushnotiser till surfplattan eller mobilen.

– För stora Let's Dancefans ger second screenlösningen dem möjligheten att följa med vad som händer backstage och på dansgolvet, berättar Niclas Janson, innehållschef TV4 Digitala medier för dagensmedia.se.

Samtidigt ger tjänsten sponsorerna möjligheten att komma närmare publiken.

– I secondscreenmiljön får våra partners möjligheten att nå ut till tittarna med budskap som hör samman med programmet, vilket är något vi hoppas och tror att både de och tittarna ska uppskatta, säger han.

Möjligheter som diskuterats är till exempel att säsongens sponsorer, kosmetikmärket Lumene och elektronikkedjan Kjell & Co, ska engagera tittarna genom tävlingar och omröstningar.

– Ativiteterna ska vara en del av programmet. Både vår och våra partners förhoppning är att deras innehåll ska vara lika relevant för fansen som själva programmet, säger Niclas Janson.

Under morgondagens program kommer programledaren David Helenius att referera till TV4 VIP. Enligt Niclas Janson är kanalens förhoppning att second screenlösningen kommer att användas på samma sätt för andra populära program som exempelvis "Idol" och "Solsidan".

Ämnen i artikeln:

Lets danceTV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.