Rörligt
Schibsteds mat-tv boomar under pandemin: ”Tittarfördubbling sedan i somras”
Publicerad: 19 januari 2021, 06:42
Karin Widmark är kommersiellt ansvarig för Schibsted-ägda mat-tv-kanalen Godare. Under 2020 fördubblades antal tittare, säger hon, och tillägger att det troligen beror på ett ökat intresse för mat och dryck under pandemin.
Foto: Godare/Pressbilder (montage Dagens Media)
Schibsted-ägda mat-tv-kanalen Godare har gått starkt i pandemin, enligt kanalchefen Karin Widmark. Antalet tittare har fördubblats sedan i somras. ”Ren matinspiration har varit uppskattat i dessa svåra tider”, säger hon till Dagens Media.
Schibsted meddelade för snart ett år sedan att mediehuset skulle introducera sin norska matkanal även på den svenska marknaden. Och i april i fjol lanserades den svenska motsvarigheten Godare, en
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.