Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Schibsted värvar TV4:s mediebyråansvarige

Publicerad: 17 September 2015, 05:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:51

Ytterligare en medarbetare lämnar TV4:s försäljningsavdelning.


Ämnen i artikeln:

SchibstedTV4

Dagens Media har tidigare berättat att bland andra Carl Hemmingsson, John Fernqvist och Mats Ståhl lämnat försäljningsavdelningen på TV4 under sommaren.

Nu lämnar även mediebyråansvarige Joakim Kings, som sade upp sig från TV4 i juni. Hans huvudsakliga arbetsuppgifter var att sköta förhandlingarna.

Efter att ha suttit i karantän över sommaren började han nyligen på Schibsted, där han ska ingå i den nybildade gruppen dedikerad till onlinevideoförsäljning under Joakim Flodin.

– Jag har varit på TV4 i nästan sex år och har haft en fantastisk resa. Men jag vill utvecklas och Schibsted ligger långt framme digitalt, säger Joakim Kings.

Vilken titel han får på Schibsted är ännu inte klart.

– Schibsted med Aftonbladet och Jan Scherman i spetsen vill ta ett grepp kring onlinevideo och bli en tv-spelare som kan fajtas med alla andra. Vårt jobb blir att berätta om hur vi skiljer oss från andra Play-aktörer på marknaden.

Schibsteds dedikerade onlinevideoteam ska paketera och sälja hela Schibsteds erbjudande inom rörlig bild på nätet, på sajter som Aftonbladet.se, Svd.se, Blocket.se och Klart.se.

Totalt ska teamet bestå av fyra personer.

Läs mer om avhoppen från TV4 och försäljningsdirektören Malin Hägers bygge av en ny organisation i Dagens Media nummer 15, 2015. Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

LÄS ÄVEN:

Fler chefer lämnar TV4

Playad värvar försäljningschef från TV4  

TV4 omorganiserar säljet – rekryterar från Starcom  

Michael Grimborg lämnar TV4  

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SchibstedTV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.