Gå direkt till textinnehållet

Schibsted och Bambuser i miljonavtal

Foto: Bambuser

Schibsted och Bambuser tecknar ett två år långt avtal.

Avtalet mellan Schibsted och Bambuser avser Bambusers plattform Iris som kommer vara tillgänglig för Schibsteds publicister.

Bambuser är en plattform som gör det möjligt för dess användare att lägga upp videoklipp live genom mobilen.

Bambuser uppskattar värdet av affären till ungefär 2,5-3 miljoner årligen.

– Genom att rulla ut mobil livevideo till våra anställda, så väl som att ge våra läsare möjligheten att bidra till videoinnehåll till våra titlar, välkomnar vi eran av ny digital kommunikation. Förutom Aftonbladet ser vi fram emot att använda Bambusers Iris-produkter över ännu fler plattformar inom Schibsted gruppen, säger Erik Saastad, Product Manager SMP Stream in Schibsted Products & Technology, i ett pressmeddelande.

Plattformen Iris kommer integreras med Schibsteds nya publicistplattform.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-05-30 12.00Uppdaterad 2017-05-30 12.07

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: