Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Sanny Ekstrand: ”Viktigast 2021 var att sporten kom igång”

Publicerad: 1 januari 2022, 11:54

Foto: Sarsmis / Discovery

Att vi fick uppleva sändningar med publiken tillbaka på läktarna, och att de stora internationella evenemangen kunde genomföras var det viktigast 2021, enligt Sanny Ekstrand, operativ chef på Discovery.


Ämnen i artikeln:

DiscoveryMediebranschen summerar 2021

Enligt tradition avslutar Dagens Media året med en enkät där tongivande personer i branschen reflekterar kring året som varit – och det som komma skall.

Vilken var den viktigaste branschhändelsen 2021?

 – Att sporten kom igång ordentligt och att vi fick uppleva sändningar med publiken tillbaka på läktarna, samt att de stora internationella evenemangen kunde genomföras. Självklart är det utmanande att flytta exempelvis OS-bevakningen med ett helt år men samtidigt blev det extra glädjande att se det fantastiska tittande och engagemang som Tokyo-OS skapade när det väl blev av i somras. 

 Vem i branschen förtjänar att hyllas lite extra efter året?

 – Helt klart alla de som sliter för att skapa och producera allt det innehåll som underhåller Sverige, vilket blir extra viktigt i tider som dessa. Det är så många i branschen som kämpat med förändrade förutsättningar och med restriktioner att förhålla sig till, men ändå sett till att leverera fantastiskt innehåll.

 Vad är ditt personliga nyårslöfte?

 – Nyårslöften är faktiskt ingenting som jag brukar sätt upp för mig själv, men om jag ska säga något så får det bli det klassiska att hålla i träningen bättre än vad jag har lyckats göra i år. 

 Vilka frågor blir avgörande för branschen 2022? 

 – Nu mer än någonsin tidigare är det konsumenternas tid, vilket sätter högre press på oss medier att ständigt förbättra oss för att stå ut i konkurrensen. Vare sig det gäller återkommande program som ””Över Atlanten, stundande OS i Peking eller vår nya satsning kring PGA-golfen så behöver vi ständigt utvärdera och utmana oss själva. Att skapa innehåll som engagerar, förnyar och når ut är helt avgörande för att ha en stark position på marknaden framåt.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.