Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så var påsk-tv-tittandet

Publicerad: 22 April 2014, 08:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

Avgörandet i SHL på Kanal 5 sågs av omkring en halv miljon tittare, och slutaudition i "Talang" lockade 207 000 till TV3.


Ämnen i artikeln:

Kanal 5

Trots solsken och värmerekord har miljoner svenskar bänkat sig framför tv:n den gångna påskhelgen. Enligt preliminära siffror från MMS bevittnade 520 000 svenskar slutskedet av Skellefteås kross av Färjestad i Kanal 5, som utspelade sig mellan 18:50-19:45 igår.

Siffrorna innebär en tittarandel på 18,6 procent och en rating på 3,9 procent i kanalens huvudmålgrupp 15-44 år. Första perioden sågs av 340 000 tittare, och till den andra ökade siffran till 423 000.

– Trots det fantastiska vädret valde över en halv miljon tv-tittare att följa upplösningen i Kanal 5. Det är vi mycket nöjda med, säger Emir Osmanbegovic, sportchef på SBS Discovery TV, till Dagens Media.

Skellefteå, som visade sig vara för starka för Färjestad, vann finalen i fyra raka matcher.

– Lite synd att det blev endast fyra finalmatcher, vi hade gärna sänt fler. Men Skellefteå är ju helt enkelt för bra, det är bara att gratulera till en fantastisk säsong och ett välförtjänt SM-guld, fortsätter Emir Osmanbegovic.

Klockan 20.00 på måndagskvällen var det även slutaudition i "Talang" i TV3. Programmet sågs av 207 000 tittare vilket ger kanalen en rating på 2,0 procent i huvudmålgruppen 15-49, enligt preliminära siffror från MMS.

Timmen efter var det dags för "Hasselhoff", som sågs av 227 000 personer – vilket innebär en rating på 2,5 procent.

I går klockan 20.00 sände SVT också dokumentären "Haga slott – ett kungligt hem". Det programmet sågs av drygt 1,3 miljoner tittare.

Dante Thomsen

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

Kanal 5

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.