Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så ska TV4 News locka fler chefer

Publicerad: 1 Oktober 2012, 12:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

TV4 News sjösätter en bred kampanj för att nå ut till personer i chefsposition.


Ämnen i artikeln:

TV4-gruppenTV4 News

Kampanjen, som TV4 går ut i med start i dag, grundar sig på en målgruppsundersökning.

– Det är den första målgruppsundersökning vi har gjort. Vi ville få bättre koll på vilka som tittar på TV4 News, säger Lenka Prokopec Karlberg, affärschef på Nyhetsbolaget/TV4 News, till dagensmedisa.se.

Lenka Prokopec Karlberg säger att undersökningen visar att det bland tittarna finns en jämn fördelning mellan män och kvinnor och att TV4 News har en yngre målgrupp än andra nyhetsprogram.

Vidare visar undersökningen, som är framtagen tillsammans med Blue Carrot, att de som tittar på TV4 News är självmedvetna och ofta har en storstadsprofil.

– De är ofta så kallade early adopters, och använder exempelvis surfplattor mer än genomsnittet. Sedan ser vi att TV4 News når en stor andel chefer, både generellt och sett till personer i företagsledningar, säger Lenka Prokopec Karlberg.

Med denna profil i åtanke går alltså TV4 nu ut i en B2B-kampanj, som går i TV4, utomhus, print, online och genom ett e-utskick till 10 000 personer i chefsposition.

– Vi vill så klart att alla ska titta, men primärt så vänder vi oss i kampanjen till beslutsfattare. Tanken är att visa att man kan se TV4 News under hela dygnet oavsett vilken plattform man väljer, säger Lenka Prokopec Karlberg.

Trailern är producerad av Nyhetsbolaget Sverige AB.

Arbetsgrupp

TV4 News-kampanjen utomhus

Projektledare TV4: Teresa Hedlund

Ansvarig Nyhetsbolaget Sverige: Lenka Prokopec Karlberg

Creation Agency: Chimney/Fireplace

CD Fredrik Östergren

AD Victoria Lamppa

Projektledare Helena Tonelli

Produktionsledare Ebba Axling

Fotograf Marcus Kurn

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV4-gruppenTV4 News

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.