Rörligt
Så påverkas tv-husens ledtider och årsavtal på sikt av pandemin
Publicerad: 19 januari 2021, 08:45
Fredrik Edberg, försäljningsdirektör på Discovery, Patrick Wallin, Media&Trading Director på Group M, Malin Häger, försäljningschef på TV4 och Jochum Forsell, senior adviser på Hear, ger sin bild av läget på tv-marknaden. Foto: Margareta Bloom Sandebaeck (bilden på Fredrik Edberg) + Mediacom + TV4 + Hear
Coronapandemin har ökat kraven på tv-husens flexibilitet och fått dem att se över sin avtalsstruktur. Men hur tänker tv-husen kring detta framåt? Och vad tror experterna om framtiden – givet det rådande läget?
2020 är slut, men det kommer att fylla ett antal sidor i historieböckerna på grund av coronaviruset – och de följer det inneburit för världen och vårt samhälle. Mycket tyder
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.