Rörligt
Så påverkar ”Svemester” mediekonsumtionen
Publicerad: 26 juni 2020, 05:40
Anne Mogensen Voss på Dentsu Data Labs, Håkan Gustafsson på PHD, Peter Nilsson på Amplifi, Clara Grelsson på Mindshare, Urban Hilding på Hear och Emma Thorp på Scream redogör för svenskarnas skiftande mediekonsumtion.
Foto: Dentsu Aegis / PHD / Janne Næss / Janne Næss / Janne Næss / Abraham Engelmark
Fler svenskar hemma under sommaren kan innebära gyllene tillfällen för annonsörerna – men också utmaningar på grund av all utebliven sport. Mediebyråexperterna om: ✓Beteendeförändringarna ✓Konsekvenserna för annonsörerna ✓De segrande medierna
Med tanke på UD:s reserestriktioner och det faktum att vissa länder portat svenskar från inresa kommer en betydande del av alla svenskar semestra på hemmaplan i sommar.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.