Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så påverkar ”Svemester” mediekonsumtionen

Publicerad: 26 Juni 2020, 05:40

Anne Mogensen Voss på Dentsu Data Labs, Håkan Gustafsson på PHD, Peter Nilsson på Amplifi, Clara Grelsson på Mindshare, Urban Hilding på Hear och Emma Thorp på Scream redogör för svenskarnas skiftande mediekonsumtion.

Foto: Dentsu Aegis / PHD / Janne Næss / Janne Næss / Janne Næss / Abraham Engelmark

Fler svenskar hemma under sommaren kan innebära gyllene tillfällen för annonsörerna – men också utmaningar på grund av all utebliven sport. Mediebyråexperterna om: ✓Beteendeförändringarna ✓Konsekvenserna för annonsörerna ✓De segrande medierna


Ämnen i artikeln:

HearScreamPHDMindsharecoronaviruset

Med tanke på UD:s reserestriktioner och det faktum att vissa länder portat svenskar från inresa kommer en betydande del av alla svenskar semestra på hemmaplan i sommar. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.