Rörligt
Så navigerar operatörerna i streamingdjungeln: ”En betydligt större fråga än bara streaming”
Hård konkurrens, en marknad som blir alltmer mättad och en ökad inflation som får hushållen att hålla hårdare i pengarna.
Hur står sig då operatörerna i det klimatet? Dagens Media har pratat med Tele2, Telia och Telenor om deras streamingstrategier och flera analytiker om hur telejättarna ska klara konkurrensen.
Operatörerna och experterna om:
✓ Största utmaningarna
✓ ”En mättad marknad behöver inte vara en nackdel”
✓ Konsumenten pekas ut som vinnare
✓ ”Konkurrensen är brutal”
Publicerad: 10 maj 2022, 09:28
Telenors Hanna Idstam, Telias Henrik Lönnevi och Tele2:s Niclas Rosendahl om hur de ska stå ut på marknaden.
För fyra år sedan stormade den amerikanska telekomjätten AT&T in i Hollywood. Bolaget öppnade plånboken och var till synes beredd på att betala nästan vad som helst för medieinnehåll. Telefoni,
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.