måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Så navigerar operatörerna i streamingdjungeln: ”En betydligt större fråga än bara streaming”

Hård konkurrens, en marknad som blir alltmer mättad och en ökad inflation som får hushållen att hålla hårdare i pengarna.
Hur står sig då operatörerna i det klimatet? Dagens Media har pratat med Tele2, Telia och Telenor om deras streamingstrategier och flera analytiker om hur telejättarna ska klara konkurrensen.
Operatörerna och experterna om:
✓ Största utmaningarna
✓ ”En mättad marknad behöver inte vara en nackdel”
✓ Konsumenten pekas ut som vinnare
✓ ”Konkurrensen är brutal”

Publicerad: 10 maj 2022, 09:28

Ämnen i artikeln:

StreamingTeliaTele2TelenorHBO MaxNetflixDisney PlusTema: Streamingmarknaden 2022Toppnyheter eftermiddagRedaktionens valDigitala temaveckor

Telenors Hanna Idstam, Telias Henrik Lönnevi och Tele2:s Niclas Rosendahl om hur de ska stå ut på marknaden.

För fyra år sedan stormade den amerikanska telekomjätten AT&T in i Hollywood. Bolaget öppnade plånboken och var till synes beredd på att betala nästan vad som helst för medieinnehåll. Telefoni,

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev