Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Så mycket reklam ska Disney Plus hybridtjänst visa

Publicerad: 18 maj 2022, 08:13

När lanseringen av Disney Plus hybridtjänst nu närmar sig avslöjar streamingjätten hur många minuter reklam tittarna kommer att behöva vänja sig vid.


Ämnen i artikeln:

Disney PlusDisneyParamount plusNyheter

Mot slutet av 2022 sjösätter Disney Plus en reklamfinansierad variant av tjänsten. Ett spår som bland annat HBO Max, Paramount Plus och Peacock sedan tidigare valt.

Nu står det klart att de användare som sajnar sig för Disney Plus Ad kommer att få vänja sig vid att få titta på fyra minuter reklam per timme. Det är lite drygt hälften av den Disney-ägda streamingtjänsten Hulus reklamavbrott, rapporterar Ad Age.

Disney Plus hybridtjänst kommer att begränsa viss reklam, däribland marknadsföring kring alkohol och politik. Utöver det kommer annonser från konkurrerande plattformar och underhållningsstudior att begränsas. De yngsta tittarna kommer dock helt att slippa reklam.

LÄS OCKSÅ: Annonsfinansierad SVOD på frammarsch

Och det händer saker på flera fronter hos Disney just nu. I dagarna lanserar Disney Plus nämligen sin premiumtjänst i Sydafrika, vilket innebär att Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic, och Star nu blir tillgängliga genom en och samma tjänst i landet.

LÄS OCKSÅ: Disney Plus breddar sig för att nå fler: ”I streamingvärlden är det 'vi mot alla'”

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev