Rörligt
Så mycket ökade Lyxfällan
Publicerad: 10 februari 2012, 08:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33
"Lyxfällan" ökade med nästan 100 000 tittare i går. Samtidigt blev MTG största kanalhus i huvudmålgruppen 15-49.
DT
Dante Thomsen
Inför "Lyxfällans" andra avsnitt, som sändes klockan 20.00 i går, valde 413 000 svenskar att bänka sig framför tv:n. Det gav programmet en rating på 5,3 i huvudmålgruppen 15-49 och kan jämföras med 332 000 tittare förra veckan.
"Lyxfällan" gick bland annat upp emot "Sveriges värsta bilförare" i TV4 som sågs av 414 000 tittare.
På konkurrenten Kanal 5 visades den amerikanska serien "Once upon a time". Det programmet sågs av 259 000 tittare och hade en rating på 4,6 i målgruppen 15-44.
Senare på kvällen sände TV3 "Adam Live" ökade från 63 000 tittare förra veckan till 83 000 tittare i går. Det programmet sändes 19.00 och hade en rating på 0,9 i huvudmålgruppen 15-49.
På TV10 visades istället hockeymatchen mellan Sverige och Tjeckien. Matchen sågs av 143 000 tittare och gav därmed kanalen ett nytt tittarrekord.
Tittandet gör att MTG blev gårdagens största kanalhus i målgruppen 15-49 år.