Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så många tittade på Kamprad

Publicerad: 10 Mars 2016, 09:59
Uppdaterad: 10 Mars 2016, 10:13

På bild: Ingvar Kamprad som berättar om en smålännings sparsamhet. Foto: Skärmdump från TV4 Play.

Under bästa sändningstid tittade sammanlagt 770 000 personer på dokumentären om Ikea-grundaren.


Ämnen i artikeln:

TV4Ingvar Kamprad

I dokumentären "Ingvar Kamprad" får tittarna se när programledaren Jesper Börjesson reser till Älmhult för att träffa den sparsamma smålänningen som ligger bakom ett av Sveriges mest kända varumärken.

Tittarna får följa med Ingvar Kamprad när han berättar om sitt liv i både med- och motgångar tillsammans med de människor som hjälpt honom att bygga upp Ikea.

Dokumentären fick sammanlagt 770 000 tittare, en tittartidsandel på 20,3 procent och en rating på 6,3 procent i TV4:s huvudmålgrupp 15-64 år, enligt MMS. I målgruppen kvinnor mellan åldrarna 25-59 var andelen 22,5 procent.

Ett resultat som TV4 är väldigt nöjda med.

– Så roligt att så många valde att titta på dokumentären om 90-åringen Ingvar Kamprad och Älmhult igår, ett fint kvitto på att vi lyckas locka publiken med relevant  innehåll som ligger helt rätt i tiden, säger, Åsa Sjöberg, innehållsdirektör på TV4.

"Ingvar Kamprad" sändes i TV4 igår klockan 21.00.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV4Ingvar Kamprad

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.