Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Så många såg TV3:s premiärer

Publicerad: 8 januari 2014, 08:28
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51

TV3 sjösatte igår två av vårens premiärer – egenproduktionen "Djurens Hjältar" och den amerikanska serien "Eat, drink, love".


Ämnen i artikeln:

TV3TV4

Klockan 20:00-21:00, var det premiär för den svenska realityserien "Djurens Hjältar", som följer vilträddare.

Programmet sågs av 213.000 personer, med en rating på 1,6 procent i TV3:s huvudmålgrupp 15-49 år.

Den efterföljande amerikanska realityserien "Eat, drink, love" – som även den hade premiär – lockade 76.000 tittare, med en rating på 1,3 procent.

"Djurens Hjältar" mötte andra avsnittet av TV4:s "Sveriges Mästerkock", som lockade  960 000 tittare.

Ratingen i TV4:s huvudmålgrupp 12-59 år landade på 9,4 procent och andelen blev 30,8 procent för andra avsnittet av Sveriges Mästerkocks fjärde säsong.

Därmed ligger storsatsningens tittning i nivå med säsongspremiären i förrgår, som sågs av 985 000 tittare, enligt preliminära siffror från MMS.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV3TV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev