Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så många såg TV3:s ”Mordet”

Publicerad: 21 Januari 2015, 08:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:16

TV3:s kriminalsatsning "Mordet" gick upp i går. Dagens Media har tittarsiffran.


Ämnen i artikeln:

TV3

TV3:s kriminalserie "Mordet" berättar om kända mordfall – fast ur den mördades favorit. Programmet har marknadsförts med en stor kampanj inför gårdagens premiär, där ”Mordet” gick upp samtidigt som SVT:s publikdragare ”Veckans Brott”.

Enligt preliminära siffror från MMS sågs ”Veckans Brott” av 1,1 miljoner tittare.

”Mordet”, som i går handlade om fallet Anna Norell, sågs av 312 000 tittare. Det gav en rating på 3,4 procent i TV3:s huvudmålgrupp 15-49 år.

– Vi var starkast bland kvinnliga tittare och såg också att tittarkurvan för "Mordet" ökade under hela sändningen, säger Susanne Nylén, tf. presschef på MTG TV, till Dagens Media.

Hon uppger att ratingen i slutet av programmet låg på 4,2 procent.

– Mordet är ett program som berör och väcker känslor. Det fick fina omnämnanden i sociala medier.

I målgruppen kvinnor 20-44 år landade ratingen för programmet på totalt 5,4 procent.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV3

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.