Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så många såg TV3:s mammor

Publicerad: 10 September 2013, 06:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Igår var det säsongspremiär för nya ”Ensam mamma söker” i TV3.


Ämnen i artikeln:

MTG TVTV3

”Ensam mamma söker” har gjorts om inför årets säsong. Bland annat har programmet fått en programledare i Magdalena Graaf. Dessutom åker mammorna ut på en dejtingturné.

Totalt såg 365 000 tittare mammorna My, Madelene och Therese inleda sökandet efter kärleken, enligt preliminära siffror från MMS.

Det är den bästa starten på två år för programmet, enligt Max Lagerbäck, presschef på MTG TV.

Ratingen i TV3:s huvudmålgrupp 15-49 år landade på 5,3 procent. Bäst lyckades programmet i målgruppen kvinnor 20-39 år där ratingen blev 7,5 procent.

Andelen hamnade på 16,1 procent.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MTG TVTV3

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.