Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så många såg tv-böndernas återförening

Publicerad: 23 December 2015, 10:47
Uppdaterad: 23 December 2015, 10:49

TV4 sände två specialavsnitt för att fira "Bonde söker frus" 10-års jubileum.


I år är det tio år sedan TV4:s långkörare ”Bonde söker fru” sändes för första gången. Fortfarande är det Linda Lindorff som är programledare och årets säsong avslutades med tittarsiffror på 1,5 miljoner.

I går och i måndags sändes också två specialavsnitt av programmet för att fira jubileet. På Sundbyholms slott, där de inledande ”speed-dejterna” brukar ta plats fick tittarna återse flera av de bönder som hittat kärleken under åren.

Det första avsnittet av ”Bonde söker fru 10 år – jubileumsprogram” sändes klockan 20.00 och sågs av 1 370 000 tittare, enligt preliminära siffror från MMS. Ratingen i TV4:s huvudmålgrupp 15-64 år var 12,1 procent och tittartidsandelen var 38,8 procent.

Det andra avsnittet, som sändes i går samma tid, sågs av ungefär lika många: 1 285 000. Ratingen landade på 11,5 procent och tittartidsandelen var 40,2.

– Det har varit en helt magisk säsong och det gensvar och det engagemang som vi har sett är helt fantastiskt. Jag känner mig superglad och stolt säger Clara Ytterborn, exekutiv producent för programmet, till Dagens Media.

Hur har engagemanget från tittarna varierat över åren?

– Det har alltid funnits ett stort engagemang för ”Bonde söker fru” men den här säsongen har vi ökat tittarsiffror och andelar. Tittandet har alltid varit högt men nu är det jättehögt. Jag tror att det beror på att det har varit väldigt starka historier och modiga bönder som låtit oss följa med dem på deras jakt efter kärlek. Det är på riktigt och det engagerar.

Redan nu är det klart att det blir en ny säsong av ”Bonde söker fru” nästa år.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.