fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Så många såg Sverige slå Vitryssland

Publicerad: 4 september 2017, 14:48
Uppdaterad: 5 september 2017, 13:22

Matchen sändes på både Dplay och Aftonbladet.

Ämnen i artikeln:

Com hemDiscoveryAftonbladet

SN

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Igår VM-kvalade Sverige mot Vitryssland och resultatet blev svensk seger med 4-0. En match, som efter konflikten mellan Discovery och Com Hem/Boxer, till slut sändes på Dplay och Aftonbladet.se.

Matchen sågs som mest av 825 000 linjärtittande svenskar, en siffra som överträffade tittarsifffran från ländernas första VM-kvalmöte under mars månad.

Tittarsiffran för Aftonbladet.se:s sändning låg på 410 000 startade strömmar och en tittartid i snitt på nära 35 minuter, det visar siffror från MMS.

– Det är självklart något av det största vi har gjort att få vissa den här matchen för vår publik, säger Jessica Linnman är tv-chef på Sportbladet.

Sportbladet har tidigare sänt från större fotbollsmatcher så som Franska Cupen och italienska Seria A, men siffran från gårdagens Sverige-match slår betydligt högre.

– Det här är en hög siffra. Vi är vana med 100 000-tal vad gäller publik, men inte som har så lång tittartid som igår.

Vems beslut var det att ni skulle få samsända matchen?

– Det kan jag inte berätta, men vi har ett samarbete sedan innan.

Kommer ni fortsätta försöka sända matcher av den här kalibern även i framtiden?

– Kostnaderna är ett frågetecken och vi kan inte ta kostnaderna just nu, men vi stänger inga dörrar.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev