Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Så många såg "Så mycket bättre"

Publicerad: 23 oktober 2017, 11:24
Uppdaterad: 23 oktober 2017, 11:52

Foto: Pär Bäckstrand/TV4

UPPDATERAD. Programmet tappar tittare jämfört med förra årets start. "Förra årets siffror var nog lite dopade eftersom folk var nyfikna på hur vi skulle hantera Freddies bortgång", säger Martin Nygren, exekutiv producent, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Så mycket bättreTV4

I lördags var det säsongspremiär för TV4:s populära program "Så mycket bättre". I det första avsnittet hyllades artisten Uno Svenningsson av Sabina Ddumba, Kikki Danielsson, Eric Saade, Tomas Andersson Wij, Anders Wendin (Moneybrother) samt Aino Jawo och Caroline Hjelt (Icona Pop).

Programmet fortsatte att locka en miljonpublik men visade dock en sämre start i jämförelse med förra årets premiär.

Lördagens program sågs av 1 767 000 tittare, medan förra årets avsnitt sågs av 1 965 000 tittare, enligt MMS.

Men även om tittarsiffran är lägre så visade helgens program upp den näst bästa tittartidsandelen någonsin för programet. Tittartidsandelen landade nämligen på 63,1 procent och ratingen på 18,9 procent.

Martin Nygren, exekutiv producent för programmet är trots tappet nöjd över starten.

– Det är en mycket lovande start. Vi ligger under förra årets siffra men vi har däremot en väldigt bra andel. Förra årets siffror var nog lite dopade eftersom folk var nyfikna på hur vi skulle hantera Freddies bortgång. Tittar man på året innan dess så har vi en starkare siffra i år, säger han till Dagens Media.

2015 års premiär sågs av 1,6 miljoner tittare, enligt MMS.

Även om "Så mycket bättre" tappar i tittning jämfört med föregående år är det fortfarande en stark tittning, vad beror det på?

– Jag vill gärna tro att det är ett program som håller en hög kvalitet och som har ett stort allmänintresse, programmet blir en "snackis".

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Så mycket bättreTV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.