Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så många såg Renée Nybergs nya program i TV4

Publicerad: 26 September 2014, 07:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:27

I går sändes premiären av Renée Nybergs nya program för TV4 – "Bytt är bytt".


Ämnen i artikeln:

TV4

I mars värvades hon från TV3 till TV4. I går var det premiär både för Renée Nyberg och för programmet "Bytt är bytt" i TV4. Programmet går ut på att deltagare ska tävla om vem som kan gissa rätt på antikviteters värde.

Premiären sågs av totalt 565 000 tittare, enligt preliminära siffror från MMS. Ratingen i TV4:s huvudmålgrupp 12-59 år blev 3,6 procent och tittartidsandelen var 12,3 procent.

– Det är ett jättebra program, med en fantastisk programledare, som vi är jätteglada för. Vi är sjukt glada för alla recensioner, de har varit överväldigande och det har kommit mycket spontana tittarreaktioner. Det bästa är att tittandet ökar minut för minut, vilket tyder på att de som tittar tycker om det. I slutet av programmet är vi uppe i 800 000 tittare, säger Hans Abrahamsson, exekutiv producent för programmet, till Dagens Media.

Men hade ni hoppats på högre siffror?

– Det är alltid svårt att sia om. Det är ett helt nytt format och en tuff slot. Alla andra kanaler har etablerade program som gått i flera säsonger och vi kommer med ett helt nytt koncept, men det är ett styrkebesked att se att vi hamnar på ungefär samma siffra som "Landgång", som är ett populärt program. Jag är helt övertygad om att programmet kommer att hitta sin publik mer och mer.

Tv-serien "Vikings", som sändes klockan 21.00 i samma kanal, fortsätter att tappa tittare. Säsongspremiären förra veckan sågs av totalt 464 000 tittare, vilket var ett tapp på 230 000 tittare jämfört med 2013.

Gårdagens program sågs av 375 000 tittare och hade en rating på 3,6 i TV4:s huvudmålgrupp 12-59 år. Andelen är 12,3 procent.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.