Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Så många såg premiärerna i TV4

Igår var det premiär för storsatsningen “Dirigenten” i TV4. Dessutom inledde "Sveriges Mästerkock" sin nionde säsong.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 10 Januari 2019, 10:02

Ämnen i artikeln:

TV4C More

Leif Mannerström, Markus Aujalay och Mischa Billing i "Sveriges Mästerkock lockade drygt 1 miljon tittare. Adam Pålsson som finansmannen Tom Blixen i TV4:s och C Mores storsatsning "Dirigenten".

Foto: TV4/C More

Premiären av C Mores och TV4:s nya originalserie “Dirigenten”, med Adam Pålsson i huvudrollen, sågs på onsdagskvällen klockan 21.00 av totalt 795 000 tittare, enligt preliminära siffror från MMS. Det innebär en tittartidsandel på 29,1 procent i TV4:s huvudmålgrupp 15-64 år och en rating på 7 procent.

Serien hade först premiär på C More på julafton och med TV4-premiären i bagaget kan det nu konstateras att över en miljon tittare har bänkat sig framför C Mores och TV4:s nya dramaserie.

– En mycket stark premiär för “Dirigenten”. Med 800 000 tittare i TV4 igår och den samlade konsumtionen i C More och TV4 Play så här långt så har nu mer än en miljon tittare sett första avsnittet. Och den siffran kommer öka under den närmaste veckan i takt med den fortsatta digitala konsumtionen. En succéstart på alla sätt, säger Fredrik Arefalk, kanalchef på TV4 och C More Film & serier.

Klockan 20.00 på onsdagskvällen hade också “Sveriges Mästerkock” säsongspremiär. 1 095 000 tittare bänkade sig när programmet inledde sin nionde säsong. Tittartidsandelen i TV4:s huvudmålgrupp 15-64 år landar på 39,9 procent, medan ratingen blir 10 procent.

“Dirigenten” produceras av Black Spark och är en samproduktion mellan Canal+ Poland, Dansu Film, Helsinki Filmi och C More/TV4 med med internationell distribution av Studio Canal. “Sveriges Mästerkock” produceras av Meter.

Ämnen i artikeln:

TV4C More

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.