Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så många såg premiären av Sveriges yngsta mästerkock

Publicerad: 10 April 2014, 06:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

Igår var det premiär för det nya formatet i TV4. Programmet sågs av 865 000 tittare enligt preliminära siffror från MMS.


Ämnen i artikeln:

TV4

Siffrorna innebär att programmet hade en rating på 7,6 procent och en tittarandel på 26,1 procent i TV4:s huvudmålgrupp 12-59 år.

– Det är en superstark start för ett helt nytt format. Vi vinner slotten med ganska stor marginal, säger Hans Abrahamsson, exekutiv producent för programmet, till Dagens Media.

Programmet, som bygger på formatet Junior Masterchef, har tagit över slotten från de större mästerkockarna. Hans Abrahamsson är övertygad om att intresset för programmet kommer att hålla i sig.

– Det är jag helt övertygad om. Episoderna blir bara bättre framöver, barnen är fantastiska och juryn gör ett kanonjobb, säger Hans Abrahamsson.

Han fortsätter:

– Det känns härligt att kunna axla manteln efter den stora mästerkocken, och att det finns intresse för den här typen av tävlingsprogram. Det var längesen vi gjorde program med barn och det är otroligt skönt att det funkar.

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

TV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.