Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Så många såg premiären av svenska "Ex on the beach"

Publicerad: 7 April 2015, 12:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

62 000 tittare såg premiären av svenska "Ex on the beach" på Kanal 11 igår.


Ämnen i artikeln:

Ex on the beach

Programmet, som sändes klockan 22:00 på SBS Discovery-kanalen, hade en tittarandel på 6,7 procent i SBS Discoverys huvudmålgrupp 15-44 år, enligt MMS. Ratingen i samma målgrupp uppgick till 1,2 procent.

Dan Panas, presschef på SBS Discovery, är inte alltför dyster över de låga siffrorna.

– Vi är väldigt nöjda med online-tittandet. Strömstarterna bara under gårdagskvällen överstiger med råge det linjära tittandet. Och eftersom programmet går starkt online finns det potential att även växa linjärt, säger han.

Kanal 11 har, liksom SBS Discoverys övriga kanaler, stängts ner för Telias nästan 700 000 tv-abonnenter. Som Dagens Media tidigare har berättat är det något som slår mot SBS Discoverys tittarsiffror.

Även påsken kan ha dämpat tittandet på Kanal 11, enligt Dan Panas.

– Påsken är alltid en faktor för de kanaler som inte är traditionsbärare på röda dagar. Sen finns det ju andra exceptionella omständigheter i sammanhanget, säger han.

I MTV-serien "Ex on the beach" får åtta singlar semestra ihop i en lyxig villa i Karibien. Under tiden ansluter deltagarnas ex, vilket ska leda till intriger, känslor, dramatik och sexuell aktivitet.

Den svenska versionen av "Ex on the beach" produceras av Meter och är Kanal 11:s första egenproduktion någonsin.

– Meter har tagit sig an ett fascinerande och kittlande underhållningsformat och har hittat fantastiska deltagare som har alla förutsättningar att bli nya Kanal 11-favoriter på alla plattformar, sade Axel Eriksson, programdirektör för lokalproduktioner SBS Discovery TV, i samband med att tv-huset gick ut och berättade om satsningen.

LÄS OCKSÅ:

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Ex on the beach

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.