Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Så många såg premiären av "Så mycket bättre"

Publicerad: 22 Oktober 2018, 14:06
Uppdaterad: 23 Oktober 2018, 08:46

Svagaste starten för programmet sedan 2014.


Ämnen i artikeln:

Så mycket bättreTV4-gruppen

I helgen var det premiär för ett av TV4:s stora flaggskepp – "Så mycket bättre". Programmet sändes mellan 20.00 och 22.00 på lördagen.

Det första avsnittet lockade en publik på 1,6 miljoner, enligt preliminära siffror från MMS. Ratingen i målgruppen 15-64 år landade på 14,7 procent och tittartidsandelen på 58,2 procent.

Även om programmet lockade miljonpublik så är det en svagare siffra, jämfört med föregående premiär. Förra årets program lockade runt 1,9 miljoner tittare, hade en rating på 20,1 procent och en tittartidsandel på 62,4 procent.

- Vi har en fin start med 1,6 miljoner som lovar gott och där vi parkerar som etta på veckans tittartopp. Vi tappar lite linjärt men ökar också något digitalt. Vi kan ju också först summera mot slutet av veckan då vi har det totala utfallet på både C More och TV4 Play. Många starka avsnitt väntar med den här fina casten och vi ser fram emot fortsättningen med tillförsikt, säger Martin Nygren, exekutiv producent för "Så mycket bättre" i en kommentar.

Här är premiärsiffrorna mellan 2014 och 2018:

(Tittarsiffra/tittartidsandel/rating)

2018: 1,6 miljoner/58,2 procent/14,7 procent

2017: 1,9 miljoner/62,4 procent/20,1 procent

2016: 2,2 miljoner/62 procent/23,4 procent

2015: 1,8 miljoner/52,5 procent/19,4 procent

2014: 2,3 miljoner/ej jämförbart då målgruppen 15-64 år inte fanns 2014

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev