Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så många såg premiären av Dessertmästarna

Publicerad: 1 Oktober 2013, 07:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

I går var det premiär för "Dessertmästarna" i Kanal 5. Samtidigt hade "Nugammalt" med Filip och Fredrik säsongspremiär, liksom "Tonårsbossen" i TV3.


Ämnen i artikeln:

Kanal 5TV3

Kanal 5:s nya program "Dessertmästarna", där några av Sveriges bästa konditorer tävlar mot varandra, hade premiär klockan 20.00 i går. Totalt bänkade sig 370 000 tittare framför tv:n, enligt preliminära siffror från MMS, för att följa tävlingen. Det innebär en rating på 5,1 procent i Kanal 5:s huvudmålgrupp 15-44 år. Tittartidsandelen var på 19,5 procent.

Premiären gick upp mot säsongspremiären av "Tonårsbossen" i TV3, där en tonåring ska sköta familjens ekonomi. Programmet sågs av 217 000 tittare, enligt preliminära siffror från MMS. Programmet hade en rating på 2,8 procent i huvudmålgruppen 15-49 år och en tittartidsandel på 10,1 procent.

Även "Nugammalt" med Filip och Fredrik hade säsongspremrär, i Kanal 5, klockan 22.00. Totalt såg 200 000 tittare programmet. Det innebär en rating på 4,2 procent och en tittartidsandel på 19,4 procent. Vårens säsongspremiär av samma program sågs av 325 000 tittare.

– Vi är superglada över siffrorna, vi är sammantaget lyckliga, det är en härlig start på premiärveckan, säger Axel Eriksson, progamchef lokalproduktioner på Kanal 5 till Dagens Media om siffrorna för "Dessertmästarna" och "Nugammalt".

Klockan 21.00 gick "CSI" i Kanal 5 upp mot TV:s "Nya ensam mamma söker". Totalt 400 000 såg "CSI" i Kanal 5:s huvudmålgrupp och 310 000 såg "Nya ensam mamma söker" i huvudmålgruppen 15-49 år.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Kanal 5TV3

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.