Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så många såg Playa del Sols comeback

Publicerad: 26 augusti 2019, 13:27

Årets säsong blir den tredje sedan 2007.

Foto: Press

Playa del Sol senaste säsong sändes 2009. Igår hade programmet nypremiär.


Ämnen i artikeln:

Peter SettmanKanal 5

Playa del Sol beskrivs av Discovery Network Sweden som Kanal 5:s nya storsatsning. 

Serien skapades från början för SVT av tv-profilen Peter Settman 2007. I årets säsong, som blir den tredje i raden, står han återigen för regin i samarbete med Daniel Ottosson. 

Under programmets premiär på söndagskvällen lockade det 505 000 tittare som mest. I snitt tittade 436 000 på programmet, vilket enligt Discovery Network Sweden gör bolaget till det största tv-huset i huvudmålgruppen 15-44 år under programmets gång.

– Det är ett glädjande kvitto på att det är en serie som tittarna känner igen och har längtat efter att få återse, skriver Niklas Vargö, exekutiv producent för Playa del Sol på Discovery Networks Sweden, i ett pressmeddelande.

Rating och share låg på 3,2 respektive 26,1 i huvudmålgruppen 15-44 år.

Starkaste målgruppen för Playa del Sol var män 30-64 år där ratingen låg på 6,1. 

 

Julia V. Caesar

Reporter

Ämnen i artikeln:

Peter SettmanKanal 5

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.