Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så många såg Partajs premiär i helgen

Publicerad: 9 Mars 2015, 08:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:10

I går var det säsongspremiär för Kanal 5:s humorprogram "Partaj" – som i höst blir scenshow.


Den åttonde säsongen av långköraren "Partaj" hade premiär i går klockan 21.00 i Kanal 5. Totalt sågs programmet av 320 000 tittare, enligt preliminära siffror från MMS. Ratingen i Kanal 5:s huvudmålgrupp 15-44 år var 3,8 procent. Tittartidsandelen blev 15,2 procent.

Det kan jämföras med höstpremiären av "Partaj" som sågs av 360 000 tittare och förra vårens premiär som sågs av 300 000 tittare.

– Det är en härlig och stabil start på "Partajs" åttonde säsong, säger Dan Panas, presschef på Discovery Networks, till Dagens Media.

I höst får humorprogrammet nytt liv när det sätts upp som en scenshow på Cirkus Teater i Stockholm, som är en nybyggd scen. Idén till att göra en show av "Partaj" har funnits länge, menar Lasse Karlsson, producent.

– Jag har försökt få "Partaj" på scen i nästan fyra år, men de har inte varit så sugna. Tv har tagit all den tid de haft, men sen har Johan Petersson och jag lärt känna varandra, mycket på grund av mitt tjat och nu blev det rätt tajming.

Vilka hoppas du ska se showen?

– Generellt när det gäller humorshower är det en väldigt bred publik. Vi vill bli roade utanför tv-rutan. Om man ska prata åldrar är det väl 30-55-åringar någonstans, men det har skett ett skifte i världen. Förr i tiden var det mycket gamla grejer man såg på scen, nu har det kommit mycket nya grejer, en ny generation hittar ut till scenerna. Det är kul, säger Lasse Karlsson.

Dan Panas:

– Det är ju superhärligt när våra program får liv även på scenerna och det är ett kvitto över det engagemang som vi ser att programmet skapar även hos oss, och har gjort i åtta säsonger.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.