Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Så många såg nya Robinson

Publicerad: 8 April 2015, 06:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:27

Enligt preliminära siffror sågs Sjuans Robinson-satsning av 340 000 tittare i Sjuan.


Ämnen i artikeln:

SjuanTV4

I går var det premiär för Sjuans nya tv-program "Robinson – Love edition". Programmet sågs, enligt preliminära siffror från MMS, av 340 000 tittare.

– Det känns oerhört kul att så många tittare valde att se premiären av programmet. Och att Sjuan blev största kommersiella kanal på tisdagen känns som ett styrkebesked. Tittarna har mycket att se fram emot, "Robinson – Love edition" har bara börjat, säger Gustav Carlsson, executiv producent, i ett pressmeddelande.

Enligt preliminära siffror från MMS hade premiären en tittarandel på 10,9 procent i TV4-gruppens huvudmålgrupp 15–64 år. Programmet sändes klockan 21.00.

Nyheten med den nya säsongen är att Robinson bara innehåller singlar. Samtliga deltagare är singlar i åldrarna 20 till 40 år. Programmet spelas in i Kambodja och programledare är Linda Lindorff.

En repris av programmet sändes i TV4 klockan 23.00. Den sågs av 145 000 tittare.

"Robinson – Love Edition" sänds tisdag till torsdag i Sjuan.

LÄS OCKSÅ:

 

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SjuanTV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev