Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Så många såg MTG TV:s premiärer

UPPDATERAD. MTG TV hade igår premiär för "Kontaktannonsen" och "Djurakuten" i TV3.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 04 September 2012, 07:13
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:12

Ämnen i artikeln:

MTG TVTV6TV3

Premiären av förkvällspaketet, med egenproduktionerna "Kontaktannonsen" klockan 19.00 och "Djurakuten" klockan 19.30, rullades ut i TV3 igår.

"Kontaktannonsen" samlade 100 000 tittare, medan "Djurakuten" sågs av 132 000 tittare. Detta enligt preliminära MMS-siffror.

"Kontaktannonsen" fick en rating på 0,9 procent i målgruppen 15-49 år och "Djurakuten" en rating på 0,8 i samma målgrupp.

– Det är en godkänd start för ett nytt format. Det tar tid att bygga förkvällspaketet. Men "Kontaktannonsen" har haft över 12 000 sidvisningar på sajten, vilket visar på en fin respons, säger Wayne Seretis, tillförordnad presschef på MTG TV, till dagensmedia.se.

"Anger management", humorserien med Charlie Sheen i huvudrollen, visades för andra gången klockan 21.00 i TV6. Programmet samlade 167 000 tittare, vilket kan jämföras med 220 000 under premiären förra veckan.

Med rating avses hur många procent av en viss åldersgrupp som såg ett visst program.

Ämnen i artikeln:

MTG TVTV6TV3

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.