Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så många såg Kanal 5:s Ullared-spinoff

Publicerad: 8 April 2015, 07:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

I går var det premiär för Kanal 5:s nya program "Ullared – jakten på storsäljaren".


Ämnen i artikeln:

UllaredKanal 5

I Kanal 5:s nya Ullared-spinoff får svenska folket chansen att presentera sin produkt för varuhuset Gekås koncernchef Boris Lennerhov. Några utvalda får sedan se sin produkt säljas i varuhuset.

Det första avsnittet av "Ullared – jakten på storsäljaren" sändes klockan 20.00 i Kanal 5 i går. Totalt sågs programmet av 310 000 tittare, enligt preliminära siffror från MMS. Ratingen i Kanal 5:s huvudmålgrupp 15-44 år landade på 3 procent och tittartidsandelen var 13,6 procent.

Samma tid sändes säsongspremiären av TV3:s långkörare "Svenska Hollywoodfruar". Programmet sågs av 449 000 tittare, enligt MMS siffror och hade en rating på 3,9 procent i kanalens huvudmålgrupp 15-49 år. Tittartidsandelen var 17,29 procent.

Det är ett rejält lyft från förra säsongens premiäravsnitt som sågs av 360 000 tittare.

– Svenska Hollywoodfruar gjorde att vi lyfte oss rejält i denna slot och premiären togs emot med glädje av tittarna. Det visade sig även på Twitter där Svenska Hollywoodfruar trendade igår, säger Susanne Nylén, presschef på TV3.

En timme senare, klockan 21.00 hade "Kniven mot strupen" säsongspremiär i samma kanal. Totalt sågs programmet av 167 000 tittare med en rating på 2,7 procent i TV3:s huvudmålgrupp.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

UllaredKanal 5

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.