Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så många såg Idol-premiären

Publicerad: 18 Augusti 2015, 06:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:54

TV4 är nöjda med mottagandet av årets Idol-säsong, särskilt bland de unga tittarna.


Säsongsstarten, som sändes i går måndag klockan 20.00, sågs av 920 000 personer, och hade en rating på 10 procent i TV4:s huvudmålgrupp 15-64 år.

Det är färre tittare än förra säsongens första avsnitt, som sågs av 1 090 000 personer, med en rating på 12,6 procent.

Tittartidsandelen var dock högre för årets premiär. Andelen var 40,7 procent, jämfört med 38,1 procent förra året.

TV4 är särskilt nöjda med mottagandet bland de yngre tittarna och genomslaget i sociala medier. Andelen i åldersgruppen 14-44 år var 51,2 procent, och bland kvinnor 15-44 var andelen 65,2 procent.

"Under premiärkvällen engagerade Idol mer än vanligt i sociala medier och flera inlägg hade en räckvidd på över en miljon", skriver TV4 i ett mejl till Dagens Media.

LÄS ÄVEN:

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.