Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Så många såg Flinck ta sig till final

Publicerad: 5 Mars 2012, 07:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

Andra chansen i Melodifestivalen ökade tittandet jämfört med förra året.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenSVT

Förra året sågs andra chansen av 2,7 miljoner personer. Årets startfält, bland annat med Torsten Flinck och Sean Banan lockade tydligen mer, för tittandet ökade till 2,9 miljoner.

– Det är superkul, den bästa tittarsiffran sedan 2008. Vi frågar oss varje år när Melodifestivalen ska peaka och när den ska dala. Känns som att det är en ny peak i år, hela programserien har fått ett uppsving, säger Martin Österdahl, programbeställare för underhållning och sport på SVT.

Även sändningen från Vasaloppet drog många tittare. Sändningen pågick mellan 7:30 och 13:00 och snittade 1,7 miljoner tittare och hade som mest 2,2 miljoner tittare.

– Det är en fantastisk siffra på en så pass lång sändning. Det är kul att ett event som är så folkligt, som blandar både elit- och breddidrott, följs av så många, säger Martin Österdahl.  

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenSVT

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.