Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Rörligt

Så många såg Flinck ta sig till final

Publicerad: 5 Mars 2012, 07:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

Andra chansen i Melodifestivalen ökade tittandet jämfört med förra året.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenSVT

Förra året sågs andra chansen av 2,7 miljoner personer. Årets startfält, bland annat med Torsten Flinck och Sean Banan lockade tydligen mer, för tittandet ökade till 2,9 miljoner.

– Det är superkul, den bästa tittarsiffran sedan 2008. Vi frågar oss varje år när Melodifestivalen ska peaka och när den ska dala. Känns som att det är en ny peak i år, hela programserien har fått ett uppsving, säger Martin Österdahl, programbeställare för underhållning och sport på SVT.

Även sändningen från Vasaloppet drog många tittare. Sändningen pågick mellan 7:30 och 13:00 och snittade 1,7 miljoner tittare och hade som mest 2,2 miljoner tittare.

– Det är en fantastisk siffra på en så pass lång sändning. Det är kul att ett event som är så folkligt, som blandar både elit- och breddidrott, följs av så många, säger Martin Österdahl.  

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenSVT

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev