Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Så många såg Filip och Fredriks återkomst med "Breaking News"

Filip och Fredriks ”Breaking News” gjorde comeback i går kväll – här är tittarsiffran.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 19 Maj 2015, 07:06
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:59

Ämnen i artikeln:

Kanal 5Filip Fredrik

När SBS Discovery släppte sin tablå för våren 2015 utlovades ett nytt icke namngivet aktualitetsprogram med den populära duon Filip och Fredrik.

Den informationen visade sig dock vara en dimridå.

Nyligen stod det klart att det istället var Kanal 5:s ”Breaking News” med Filip och Fredrik som skulle göra comeback.

Säsongspremiären i går kväll klockan 21:55 lockade 176 000 tittare. Det är något bättre än säsongspremiären 2013 som drog 160 000 tittare. 2011 lockade premiären av ”Breaking News” 260 000 tittare.

Tittartidsandelen för ”Breaking News” landade på 11,8 procent i Kanal 5:s huvudmålgrupp 15-44 år och ratingen blev 2,0 procent i samma målgrupp.

– Det var en fantastisk kväll för SBS Discovery som var största tv-hus i vår huvudmålgupp under måndagen. Mer än var femte tv-tittare i vår målgrupp valde någon av våra kanaler. I det universumet är Breaking News en klart lysande stjärna som vi är väldigt stolta över, säger Dan Panas, presschef för SBS Discovery TV.

Enligt Dan Panas sågs den förra säsongen av ”Breaking News” i snitt av 143 000 tittare per avsnitt. Han vill dock inte sia om hur tittandet på denna säsong, då programmet sänds måndag till torsdag, kommer att utvecklas.

– Breaking News är ett program som har i sitt DNA att ständigt överraska och utmana. Det kan jag lova att det kommer att göra. Men jag kommer inte att ge några profetior över kommande tittarsiffror, säger Dan Panas.

Sett till hela måndagen landade SBS Discovery på en tittartidsandel på 22,7 procent i 15-44 år. Under kvällen, från 18:00 till midnatt var tittartidsandelen 23,5 procent.

Alla siffror är preliminära och kommer från MMS.

LÄS ÄVEN:

Ämnen i artikeln:

Kanal 5Filip Fredrik

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.