Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Så många såg Anna Book vinna Biggest Loser

Publicerad: 10 oktober 2017, 08:31
Uppdaterad: 10 oktober 2017, 09:03

Säsongsfinalen lockade över en halv miljon tittare.


Ämnen i artikeln:

Sjuan

Sångerskan Anna Book vann årets upplaga av Biggest Loser VIP. Programmet, som sändes på Sjuan under måndagskällen, sågs av 655 000 tittare och vann i och med det även 21-slotten.

Ratingen landade på 8,6 procent och programmet hade en tittartidsandel på 26 procent i huvudmålgruppen kvinnor mellan 25-59 år.

– Det har varit en händelserik säsong som startade med ett all-time high för kanalen och det är alltid vårt mål att bjuda våra tittare på program med starkt innehåll som skapar ett stort engagemang genom hela säsongerna och det tycker jag verkligen att vi har lyckats med här, säger Lotta Andersson, exekutiv producent på Sjuan, till Dagens Media.

Varför lockade programmet så många tittare?

– I Biggest Loser VIP fick vi verkligen se kända personer på ett helt nytt sätt och jag tror att det faktum att de vågade visa sig sårbara och att de så generöst delade med sig av sina historier var en avgörande faktor för programmets framgång. De gick in för att förändra sina liv på riktigt och de gav allt. Jag är extremt imponerad av både deras generositet och deras pannben. 

Finns det redan nu planer på en ny säsong?

– Det är klart att man efter en sån här succé leker med tanken och jag hoppas att den resan och de grymma resultat som våra deltagare gjorde i årets säsong kan inspirera andra personer till att våga ta steget.

”Hela Sverige bakar” flyttades över från Sjuan till TV4. Finns liknande planer för Biggest Loser VIP?

– Idag gläds vi åt att vi hade kanonsiffror och att Sjuan så uppenbart är en kanal som tittarna söker sig till.

Premiären av Biggest Loser VIP i början av september slog all-time high med 846 000 tittare.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sjuan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.