Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Så lanseras Discoverys TLC

Publicerad: 10 November 2010, 14:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Discovery Network lanserar sin andra reklamkanal. Se filmen om den nya TLC, som ska slåss om de kvinnliga tittarna.


Som Dagens Media redan har berättat passar Discovery Networks på att lansera en ny reklamkanal när annonsmarknaden för tv är som hetast. Den 2 december, strax innan de stora tv-helgerna vid jul, är det premiär för svenska TLC.

Kanalen ska ha landsanpassat innehåll och svenska annonsörer. Det blir en bred underhållningskanal med allt från brott och karriär till mode och matlagning. Kanalen riktar sig till kvinnor i den kommersiellt heta målgruppen 25-49 år.

Läs mer om lanseringen  av TLC i DM Plus.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.