fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

”TV4 Play ska fortsätta bygga på TV4:s huvudsakliga styrkor som sitter i det svenska innehållet”, säger innehålls- och kanaldirektören Fredrik Arefalk.

Foto: TV4/Daniel Ohlsson/Magnus Ragnvid

Så lägger TV4 om sin innehållsstrategi i skapandet av nya TV4 Play

TV4 genomför just nu ett historiskt stort sparpaket och slår ihop två tjänster till en. Vd:n samt innehålls- och kanaldirektören om: ✓ Hur innehållet och nya TV4 Play påverkas ✓ Översynen av sporten ✓ Varför säkra kort utmanas: ”Programmens framtid avgörs av konsumtionen digitalt”.

Publicerad: 11 september 2023, 05:35

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se

Turbulens råder inom TV4:s väggar. Över tre månader har gått sedan vd Mathias Berg berättade för sina medarbetare om det ”effektiviseringsprogram” som just nu verkställs på bolaget.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Tv-turbulensenTV4 PlayC MoreMathias BergStreaming

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev