Så gick ”Skilsmässohotellet”

2016-03-03 10:04 Ylva Larsson  

I går var det premiär för Sjuans nya realityserie ”Skilsmässohotellet”. "Jag hoppas att fler hittar dit och ser att det inte är ett farligt program", säger Lotta Andersson, exekutiv producent.

I Sjuans nya serie checkar par vars äktenskap är över in på ”Skilsmässohotellet” för att få hjälp att skiljas på rätt sätt.

I går klockan 21.00 var det premiär för programmet, som leds av författaren Denise Rudberg. Totalt bänkade sig 245 000 tittare framför tv:n. Ratingen i TV4:s huvudmålgrupp 15-64 år var 2,1 procent och tittartidsandelen 6,8. Ratingen i Sjuans huvudmålgrupp kvinnor 25-59 år landade på 2,9 procent med en tittartidsandel på 8,5 procent.

– Vi är jätteglada och stolta. Det känns superroligt att så många hittade till programmet. Det har ju varit ett ämne som folk studsat på, och om man bara hör talas om programmet kan man undra vad det är för något, men när man väl tittar få man en annan bild. Det var väldigt fin respons i sociala medier, säger Lotta Andersson, exekutiv producent, till Dagens Media.

För de som bara hört namnet, vad handlar programmet om?

– Det handlar om modiga människor som vågar be om hjälp när de hamnat i en situation som är väldigt smärtsam. Det går att ta sig vidare när man befinner sig i en separation. Jag hoppas att programmet ska hjälpa de som är med naturligtvis, men också visa andra par hur man kan hantera en skilsmässa. Det är väldigt lätt att känna igen sig, även om man inte har gått igenom en skilsmässa har de flesta någon gång avslutat en relation eller har föräldrar som separerat.

Vad hoppas du på till nästa avsnitt?

– Jag hoppas att fler hittar dit och ser att det inte är ett farligt program. Jag hoppas att det blir ”Lyxfällan”-effekten. Det dömdes också ut på förhand.

"Skilsmässohotellet" är producerat av Warner Bros, som tidigare hette Eyeworks, och är gjort efter ett holländskt format.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt