Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Så gick premiären av "Mammor" i TV3

Igår var det premiär för humorserien ”Mammor” i TV3. Programmet gick bland annat upp mot TV4:s ”Brottsplats Sverige”.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 02 Oktober 2015, 07:33
Uppdaterad: 06 December 2015, 20:27

Ämnen i artikeln:

SjuanTV3TV4

”Mammor” sågs, enligt preliminära siffror från MMS, av totalt 183 000 tittare. Ratingen i TV3:s huvudmålgrupp 15-49 år landade på 3,1 procent.

Programmet sändes klockan 21.30-22.00.

- Vår humorslot faller väl ut. Det fristående avsnittet ”Mammor” med Malin Gramer, Julia Dufvenius och Anitha Schulman fick ett fint mottagande i vår målgrupp, säger Susanne Nylén presschef på MTG TV.

Dessförinnan, klockan 21.00, sände TV3 det andra avsnittet av ”Inte ok”. Även det programmet hade en rating på 3,1 procent. Totalt bänkade sig 240 000 tittare framför ”Inte ok”.

Samtidigt, klockan 21.00-22.00 sände TV4 det andra avsnittet av Hasse Aros ”Brottsplats Sverige”. Programmet sågs av totalt 535 000 tittare och hade en rating på 4,3 procent i huvudmålgruppen 15-64 år. Det innebär att ”Brottsplats Sverige” tappade 155 000 tittare mellan första och andra avsnittet.

Tittartidsandelen landade på 13,7 procent i 15-64 år. Bland män 12-59 år låg andelen på 14,1 procent.

Klockan 20.00 sände TV4 säsongens andra avsnitt av ”Bytt är bytt”. Det drog totalt 715 000 tittare. Ratingen landade på 6,4 procent och andelen på 21,1 procent.

”Hela Sverige bakar”, vars säsongspremiär satte tittarrekord för Sjuan, lockade igår totalt 495 000 tittare på 21-sloten. Ratingen blev 5,7 procent och andelen landade på 18,3 procent.

Ämnen i artikeln:

SjuanTV3TV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.